luni, 26 iulie 2010

Tura pe Piatra Mare

A trecut deja o saptamana si inca o tura de cand am fost catre Piatra Mare, dar trebuie sa descriu si tura asta. Este una din excursiile ce se pot realiza intr-o zi, cu plecare din Bucuresti. Imi propusesem de mai mult timp sa ajung in Canionul 7 Scari, iar dupa ce am analizat harta am hotarat sa urcam pana la Cabana Piatra Mare in aceeasi zi si in functie de ora la care ajungeam sus sa mergem pana pe Vf. Piatra Mare (1843 m).

Plecarea in traseu se face din zona Dambul Morii (1), stiam ca este undeva intre Timisul de Jos si Brasov asa ca am setat GPS-ul pe Timisul de Jos, urmand ca apoi sa fim atenti dupa indicatoarele pentru Cabana Dambu Morii. Urmand GPS-ul, am reusit sa ajungem pana in Brasov :) ... dar asta nu ne-a intarziat foarte mult. Masina se poate lasa in zona barierei, de unde incepe drumul forestier. La ora 7 erau locuri destule, dar cred ca peste zi se aglomereaza zona, cel mai indicat ar fi sa ajungi acolo cat mai devreme.
Vechea cabana Dambu Morii este parasita, exista un han nou in zona respectiva (http://www.hanuldambumorii.ro).

Traseul: (1) Dambul Morii - linie galbena - (2) Canionul 7 Scari - linie galbena - (3) Cabana Piatra Mare. (4) Varful Piatra Mare era un obiectiv in functie de ora la care ajungeam la cabana. Harta este preluata de pe www.tenereclub.ro (Harti tenereclub), am decupat doar zona de interes pentru a o folosi in format A4.

Traseul pana in Canion este destul de usor, o parte urmarind drumul forestier, iar apoi prin padure. Marcajele sunt destul de rare, dar nu sunt greu de urmarit. Noi am facut cam 2 ore cu oprit pentru fotografii prin diverse locuri si mers destul de lejer, cred ca poate fi facut in cel mult o ora si jumatate de mers "intins".


Prin canion se poate trece, dar cu atentie. Scarile si podurile sunt destul de imbatranite, sunt umede cam peste tot (atentie la alunecat!), scanduri lipsa prin unele locuri. Trecerea prin canion o puteti vedea aici: Canionul 7 Scari - imagini. Deasemenea, la a treia scara (si cea mai mare), apa curge exact pe langa scara si cel mai probabil ajungi destul de ud sus.


Dupa iesirea din canion urmeaza o zona destul de domoala, dar ultima parte a traseului catre cabana Piatra Mare este destul de solicitanta. Se poate acoperi in 2 ore doar cu o conditie fizica destul de buna, nu fortati pentru ca este destul de mult de urcat.


La cabana am facut popas, am stat aproape o ora. Renuntasem la urcarea pana in varf, pentru ca trebuia sa ajungem pe la 7-8 in Bucuresti, asa ca ne-am bucurat de linistea de acolo, si de vremea destul de buna. Plus ceva distractie cu magarusii de acolo, care au pus ochii pe merele scoase de noi cand mancam :D



Numai bine, dupa ce ne relaxasem am vazut ca ploaia se apropia amenintator catre noi, asa ca ne-am strans lucrurile si am plecat spre masina, pe traseul "linie rosie". E traseu de 2-3 ore, noi chiar l-am facut in 2 ore pentru ca ploaia ne-a prins din urma. Nu este foarte dificil, se merge mai mult prin padure.




Tura Canionul 7 scari - Cabana Piatra Mare

Din pacate lipseste ultima parte din track, a ramas GPS-ul fara baterii :)

1 comentarii:

Isabel Soriano spunea...

Maravillosos paisajes y lugares encantadores.
Un abrazo!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...